KONSEP ETIKA BELAJAR DAN MENGAJAR PERSPEKTIF AL-QURAN


Kata Kunci:
etika, belajar, mengajar, al-qur'anAbstrak
Artikel ini bertujuan untuk menjelaskan dan mengetahui Etika Belajar dan Mengajar bagi seorang peserta didik maupun pendidik dalam pandangan Al-Qur’an. Hal ini dirasakan cukup penting untuk meningkatkan mutu sumber daya pendidikan yang senantiasa menjunjung tinggi nilai nilai akhlak yang dibawa oleh agama Islam. Sebagai sumber rujukan yang digunakan adalah Al-Qur’an dan Sunnah serta pendapat para ulama yang berkonsentrasi dalam pendidikan Islam. Pada titik ini, bahwa etika atau akhlak dalam pengertian Islam, bisa menjadi metode paling unggul dalam rangka untuk meningkatkan pengetahuan dan keimanan bagi siswa/pengajar. Juga sesuatu yang sangat penting dalam tradisi pendidikan. Karena intisari dari pendidikan islam adalah memanusiakan manusia.
Unduhan
##submission.downloads##
Diterbitkan
Cara Mengutip
Terbitan
Bagian
Lisensi
Geneologi: Jurnal Pendidikan Agama Islam https://ftk.uinbanten.ac.id/journals/index.php/geneologi is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
An author who publishes in Geneologi: Jurnal Pendidikan Agama Islam agrees to the following terms:
- The author retains the copyright and grants the journal the right of first publication of the work, simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal
- The author can enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book) with the acknowledgement of its initial publication in this journal.
- The author is permitted and encouraged to post his/her work online (e.g., in institutional repositories or on their website) before and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of the published work (See The Effect of Open Access).
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal. They will not be made available for any other purpose or to any other party.