KESIAPSIAGAAN GURU DALAM IMPLEMENTASI PSIKOLOGIS SISWA AKIBAT BENCANA ALAM
DOI:
https://doi.org/10.32678/primary.v11i01.2423


Keywords:
kesiapsiagaan, psikologis siswa, implementasiAbstract
Kesiapsiagaan merupakan salah satu upaya dalam mengantisipasi
datangnya bencana alam. Penulisan artikel ini bertujuan untuk mengkaji dan
menganalisis kesiapsiagaan guru dalam implementasi psikologis siswa SDN/MI
Nurussibyan Singkawang akibat bencana alam. Artikel ini merupakan hasil analisis
dengan mengkaji literatur yang memiliki keterkaitan dengan topik pembahasan.Teknik
analisis yang digunakan adalah studi literatur atau literature review, studi literatur
merupakan upaya yang dilakukan oleh peneliti untuk mengumpulkan data atau
sumber-sumber yang berkaitan dengan topik penelitian. Dari hasil analisis yang
dilakukan, hasil yang didapat menunjukkan bahwa strategi kesiapsiagaan guru
memegang peran penting dalam implementasi pskologis siswa akibat bencana alam.
Sehingga dapat ditarik kesimpulan bahwa psikologis siswa akibat bencana alam dapat
dilakukan dengan upaya kesiapsisagaan guru dalam implementassikan psikologis
siswa dari aspek psikologis kognitif, afektif dan psikomotorik siswa sekolah dasar.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
PRIMARY JOURNAL: https://ftk.uinbanten.ac.id/journals/index.php/primary is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License
An author who publishes in PRIMARY: Jurnal Keilmuan dan Kependidikan Dasar agrees to the following terms:
- The author retains the copyright and grants the journal the right of first publication of the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal
- The author can enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book) with the acknowledgement of its initial publication in this journal.
- The author is permitted and encouraged to post his/her work online (e.g., in institutional repositories or on their website) before and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of the published work (See The Effect of Open Access).
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.