Teori Evaluasi Pengajaran Bahasa Arab di MI
DOI:
https://doi.org/10.32678/primary.v12i2.3019


Keywords:
Evaluasi, Pengajaran Bahasa, Bahasa ArabAbstract
Barangkali tidak ada seorang pun yang akan menyangkal bahwa dalam setiap usaha dan kegiatan pendidikan dan pengajaran diperlukan adanya evaluasi untuk mengetahui tercapai atau tidaknya tujuan yang telah ditetapkan. Setelah terjadi proses pembelajaran perlu diadakan evaluasi. Hal ini untuk mengetahui sejauh mana keberhasilan tenaga pendidik dalam menerangkan pelajaran, dan sekaligus melatih daya serap peserta didik terhadap pelajaran yang telah diterimanya. Evaluasi yang baik adalah evaluasi yang disiapkan dengan matang dimana akan menjadi feed back yang bermanfaat bagi komponen-komponen yang berkaitan dengan aktivitas pembelajaran. Menganalisis konteks ini, maka perlu kiranya diketahui tujuan dan fungsi evaluasi, khususnya di dalam pembelajaran bahasa arab di madrasah Ibtidaiyah.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
PRIMARY JOURNAL: https://ftk.uinbanten.ac.id/journals/index.php/primary is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License
An author who publishes in PRIMARY: Jurnal Keilmuan dan Kependidikan Dasar agrees to the following terms:
- The author retains the copyright and grants the journal the right of first publication of the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal
- The author can enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book) with the acknowledgement of its initial publication in this journal.
- The author is permitted and encouraged to post his/her work online (e.g., in institutional repositories or on their website) before and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of the published work (See The Effect of Open Access).
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.