PENERAPAN PENDEKATAN PRAGMATIK UNTUK MENINGKATKAN KEMAMPUAN BERBICARA KELAS IV
DOI:
https://doi.org/10.32678/primary.v12i2.3756


Keywords:
Pendekatan Pragmatik, Kemampuan BerbicaraAbstract
Tujuan penelitian ini adalah untuk meningkatkan kemampuan berbicara kelas IV SDIT Buah Hati kabupaten Sintang tahun pelajaran 2018/2019.Bentuk penelitian tindakan kelas yang yang dilaksanakan dalam dua siklus ,tiap siklus terdiri dari empat tahapan yaitu perencanaan, pelaksanaan, observasi, dan refleksi. Subjek penelitian ini adalah 26 orang siswa sumber data berasal dari siswa kelas IV, guru kelas IV, kegiatan pembelajaran dan dokumen. untuk pengumpulan data mengunakan observasi,tes,wawancara dan dokumentasi . hasil penelitian menunjukan bahwa model pembelajaran pragmatic dapat meningkatkan hasil belajar siswa signifikan.Aktifitas siswa pada siklus 1 sebesar ketuntasan belajar siswa 76,92 % dan pada siklus II mengalami peningkatan yang signifikan menjadi 92,31% sehingga terjadi peningkatan besar 15,39 %. Berdasarkan penelitian yang dilakukan di simpulkan secara umum bahwa pengunaan model pragmatic dapat meningkatkan hasil belajar siswa pada kemampuan berbicara kelas IV SDIT Buah Hati Kabupaten Sintang Tahun Pelajaran 2018/2019
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
PRIMARY JOURNAL: https://ftk.uinbanten.ac.id/journals/index.php/primary is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License
An author who publishes in PRIMARY: Jurnal Keilmuan dan Kependidikan Dasar agrees to the following terms:
- The author retains the copyright and grants the journal the right of first publication of the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal
- The author can enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book) with the acknowledgement of its initial publication in this journal.
- The author is permitted and encouraged to post his/her work online (e.g., in institutional repositories or on their website) before and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of the published work (See The Effect of Open Access).
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.