Pengaruh Penggunaan Model Pembelajaran Probing- Prompting Terhadap Hasil Belajar Siswa Pada Mata Pelajaran Matematika


Keywords:
Model Pembelajaran Probing-prompting, Hasil Belajar, MatematikaAbstract
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui ada tidaknya pengaruh penggunaan model pembelajaran probing-prompting terhadap hasil belajar siswa dan mengetahui sikap siswa terhadap pembelajaran matematika yang menggunakan model pembelajaran Probing-prompting. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah kuasi eksperimen dengan desain penelitian Non-Equivalent Control Group Design. Hasil penelitian menunjukkan bahwa hasil belajar siswa yang menggunakan model pembelajaran probing-prompting mempunyai pengaruh dan lebih baik dari siswa yang tanpa menggunakan model pembelajaran tersebut. Hal ini berdasarkan hasil dari data post test kelas eksperimen 62,16 dan hasil post test kelas kontrol 52,32. Dan untuk hasil sikap siswa terhadap
pembelajaran matematika yang menggunakan model pembelajaran probing-prompting menunjukkan antusias. Hal ini berdasarkan hasil dari lembar observasi yang digunakan saat proses pembelajaran berlangsung.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
PRIMARY JOURNAL: https://ftk.uinbanten.ac.id/journals/index.php/primary is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License
An author who publishes in PRIMARY: Jurnal Keilmuan dan Kependidikan Dasar agrees to the following terms:
- The author retains the copyright and grants the journal the right of first publication of the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal
- The author can enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book) with the acknowledgement of its initial publication in this journal.
- The author is permitted and encouraged to post his/her work online (e.g., in institutional repositories or on their website) before and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of the published work (See The Effect of Open Access).
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.